ثبت شرکت در کرج چگونه است؟ راهنمای دقیق مراحل ثبتی و هزینه‌ها✔️

  • 12 آذر 1399
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در کرج چگونه است و مراحل دقیق آن چیست؟ ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در کرج دقیقاً چقدر است و مدارک مورد نیاز آن کدام موارد است؟ در نوشته پیش رو، شما بصورت کامل با شرایط، مراحل ثبتی، مدارک مورد نیاز، مزایا و هزینه ثبت شرکت در کرج آشنا می‌شوید.    ثبت شرکت در […]

ثبت شرکت در کرج چگونه است و مراحل دقیق آن چیست؟ ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در کرج دقیقاً چقدر است و مدارک مورد نیاز آن کدام موارد است؟ در نوشته پیش رو، شما بصورت کامل با شرایط، مراحل ثبتی، مدارک مورد نیاز، مزایا و هزینه ثبت شرکت در کرج آشنا می‌شوید. 

 

ثبت شرکت در کرج یکی از خدمات پر متقاضی ما در موسسه حقوقی مشهور است و کارشناسان خبره ثبتی ما با تقاضاهای متعددی از سوی متقاضیان ثبت انواع شرکت در کرج مواجه هستند و همواره خدمات تخصصی ثبت شرکت را با سرعت و دقت به نتیجه مورد نظر و سر انجام مطلوب رسانده‌اند.

 

لذا چنانچه نیاز به ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت خود دارید و یا آنکه شرکت خود را ثبت نموده‌اید و نیاز به خدمات پس از ثبت نظیر پلمپ دفاتر تجاری، اخذ کد اقتصادی و غیره دارید، توصیه می‌نماییم قبل از هر اقدامی با کارشناسان خبره موسسه ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید!: مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

هزینه ثبت شرکت در کرج

هزینه ثبت شرکت در کرج

آشنایی بیشتر با شهر کرج

 

کرج در دامنه‌های رشته کوه البرز و شهری کوهپایه‌ای است و مرکز استان البرز محسوب می‌شود و تا چند سال پیش نیز بخشی از استان تهران محسوب میشد تا اینکه در جلسه هیئت دولت به تاریخ دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۸ لایحه تاسیس استان البرز تصویب و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد که در پی آن و با تصویب مجلس شورای اسلامی، استان البرز به عنوان استان سی و یکم کشورمان رسمیت یافت و معرفی شد.

 

استان البرز به مرکزیت کرج، چهارمین استان پر جمعیت کشورمان بعد از استان‌های تهران، مشهد و اصفهان است و نرخ بالایی در میزان مهاجرت پذیری از استان‌های دیگر کشورمان دارد.

 

مزایای ثبت شرکت در کرج چیست؟

 

همه ساله تعداد زیادی از مردم کشورمان از شهرهای دیگر ایران به کرج مهاجرت می‌نمایند و این شهر همواره با رشد جمعیت چشمگیری مواجه است و همچنین به دلیل آنکه در مجاورت پایتخت کشورمان تهران قرار دارد و شرکت‌ها، سازمان‌ها، صنایع بزرگ و کوچک، کارخانجات گوناگون، موسسات مختلف و شهرک‌های صنعتی مختلفی در این شهر وجود دارند، لذا ثبت شرکت در کرج دارای جذابیت‌های بسیار زیادی است.

 

به جهت برخورداری از این فرصت خیلی خوب و همکاری با شرکت‌ها و موسسات و سازمان‌های گوناگون و فاصله کوتاه با تهران همواره متقاضیان زیادی تمایل به ثبت شرکت ارزان در کرج دارند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت چیست؟

 

هزینه ثبت شرکت در کرج

هزینه ثبت شرکت در کرج

قبل از آنکه راهنمای ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز آن را شرح دهیم، باید عرض کنیم که از ابتدای سال ۱۳۹۸ و با توجه به دسترسی هایی که کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها به سامانه ثبت احوال و غیره دارند، دیگر نیازی به ارسال کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکاء، بازرسین  و سهامداران شرکت (اعم از سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و غیره) نیست و همچنین نیازی به ارسال گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نیست و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را که در ادامه مشاهده می‌فرمایید را با توجه به این تغییر مهم شرح داده‌ایم:

 

الف) مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص، پس از شرکت با مسئولیت محدود دارای بیشترین آمار متقاضیان ثبت شرکت در ایران است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص را مشاهده می‌نمایید:

 

۱- دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت

 

۲- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۳- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

۴- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۵- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نماید)

 

۶- اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور

 

۷- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت

 

ب) مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

طبق آمارهای موجود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای آمار بیشترین تعداد ثبت شرکت است و همه ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان ثبت شرکت اقدام به ثبت تاسیس شرکت با مسئولیت محدود می‌نمایند و در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را برررسی می‌کنیم:

 

۱- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

۲- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

۳- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۴- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

۵- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۶- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کند)

 

۷- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ثبت شرکت در کرج چقدر زمان میبرد؟

 

هزینه ثبت شرکت در کرج

هزینه ثبت شرکت در کرج

پروسه زمانی لازم برای انجام مراحل ثبت شرکت به دو قسمت تقسیم می‌شود:

 

الف) مرحله تایید نام شرکت: این مرحله معمولاً بین ۱ الی ۲ روز زمان میبرد.

 

ب) مرحله نهایی: پس از تایید نام شرکت، نوبت به امضاء مدارک ثبت شرکت (که در بالا مفصلاً اشاره شد) و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها میرسد؛ پس از ارسال مدارک لازم به اداره ثبت شرکت‌ها از طریق ادارات پست منتخب، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز زمان لازم است تا مدارک ثبت شرکت توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها بررسی شود و در صورتی که نواقصی و ایراداتی وجود نداشته باشد، به شرکت تازه تاسیس شماره ثبت شرکت و همچنین شناسه ملی اختصاص می‌یابد و درواقع پروسه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به پایان میرسد.

 

ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در کرج دقیقاً چقدر است؟

 

هزینه ثبت شرکت با دیگر شهرهای ایران از جمله تهران هیچ تفاوتی ندارد (البته به استثناء مناطق آزاد تجاری که هزینه بسیار بیشتری دارد)، چراکه هزینه‌های قانونی و واریزی‌های آن به اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین روزنامه رسمی در شرایط مشابه، کاملاً یکسان است.

 

برای اطلاع دقیق از ارزان‎ترین هزینه ثبت انواع شرکت در ایران از جمله هزینه ثبت شرکت در کرج، توصیه می‌نماییم مقاله مفید زیر را حتماً مطالعه بفرمایید.

در پایان لازم به ذکر است چنانچه تصمیم به ثبت شرکت در کرج و استان البرز دارید و یا چنانچه در مورد ثبت تغییرات شرکت خود، پلمپ دفاتر، کد اقتصادی و غیره نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان خبره و وکلای پایه یک باتجربه ما بهره‌مند گردید.

 

«پاسخ به سوالات متداول شما»

 

هزینه ثبت شرکت بصورت دقیق بستگی به مسائلی مانند، میزان سرمایه ثبتی شرکت، کوتاه و یا طولانی بون موضوع فعالیت شرکت، مجوزی بودن یا نبودن موضوع فعالیت شرکت و مسائلی مانند آن دارد. برای مشاهده تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت در تهران و تمام نقاط ایران، مقاله را مطالعه نمایید.

برای تعیین نام شرکت، بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است و پس از امضاء مدارک توسط سهامداران و شرکاء و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان لازم است تا شرکت به ثبت برسد. البته برخی از مسائل مهم نیز وجود داردکه در بحث زمان ثبت یک شرکت تاثیر گذار است که ما در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

پس از ثبت شرکت باید اقدام به پرداخت هزینه و دریافت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار کنید، هر سال اقدام به پلمپ دفاتر نمایید، کد اقتصادی دریافت کنید و همچنین هر سال اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید. برای کسب اطلاعات مفید به منظور دوری از گرفتاری‎‌ها و مشکلات احتمالی، از مشاوره رایگان کارشناسان باتجربه ما بهره‌مند شوید.

انتخاب نوع شرکت تا حدود زیادی بستگی به تمایل و انتخاب سهامداران و شرکاء شرکت و همچنین بستگی به شرایط خود متقاضیان دارد. با توضیحات کاملی که در همین مقاله در ارتباط با تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر دو شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ارائه کرده‌ایم، خودتان انتخاب نمایید که کدام نوع از شرکتها را ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • اسدی پاسخ

    سلام. آیا دو نفر از سهامدارهای شرکت که هر دو عضو هیبت مدیره هستند میتونن از طریق وکالت نامه محضری سهامی رو بین هم انتقال بدن؟ و بعد از چند سال ثبت در اسناد داشته باشن؟

    1 بهمن 1398 در 21:09
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله امکانپذیر هست اما در نظر داشته باشید که از زمان ثبت در اداره ثبت شرکتها رسمیت پیدا میکنه

      7 مهر 1400 در 23:24